vrijdag 3 juni 2011

Day 05 - a song that you reminds of someone + day 06 - a song that you reminds over somewhere

Speel ik nu vals? Nee toch. Vandaag doe ik twee dagen in één. Niet omdat ik morgen geen tijd oid heb, maar bij deze twee onderwerpen kom ik op één en hetzelfde liedje uit. Een liedje wat voor mij zoveel betekend, waar ik zoveel waarde aan hecht en veel herinneringen oproept. Ik heb het over dit liedje:


'Hij leeft in mij' van de Lion King herinnert mij aan mijn oma, mijn lieve omaatje die anderhalf jaar geleden is overleden en wie ik nog steeds elke dag mis. ♥ Dit lied roept zoveel herinneringen op en ik zal jullie uitleggen waarom.

Mijn oma ging vaak met mijn moeder en tante naar musicals. Ze vonden het geweldig en elke keer kwamen ze weer met bijzondere verhalen terug. Zo'n 7 jaar terug, toen ik 10 jaar was, werd mij verteld dat ik naar de musical van the Lion King zou gaan. Ik wist half niet wat de Lion King was (slecht hé?!) maar het leek me heel erg leuk! Toen de Lion King in premiere ging kwam het zelfs op het jeugdjournaal, dus ik had wel in de gaten dat het een heel happening was. Wat had mijn lieve oma nu gedaan? Ze heeft ons allen verrast met kaartjes voor de musical. Mijn moeder en ik, mijn tante en mijn nichtje en zichzelf. Met z'n vijven zouden we in mei naar de voorstelling gaan in Scheveningen. Ik weet het nog heel goed en ik vond het best spannend. We moesten met eigen vervoer naar Joure reizen en daar zouden we opgepikt worden door zo'n grote tourbus.

Na een lange reis waren we eindelijk in Scheveningen. We hebben een flinke strandwandeling gemaakt en na de tijd zijn we ergens gaan eten op de boulevard. Ik at een tosti en het was allemaal erg gezellig. Toen het tijd was om naar het theater te gaan begon ik nog meer kriebels te krijgen. Er was namelijk een stroom mensen die allemaal maar een richting uitgingen: naar het theater. Eenmaal aangekomen zag ik hoe groot en hoe mooi het wel niet was. Toen we de zaal in mochten en onze plekken gevonden hadden kon het feest beginnen. Nog steeds vond ik het eng. En dat werd alleen nog maar erger ..

Toen de voorstelling begon kwamen er allemaal dieren vanuit het publiek het podium op gelopen. Die doken op vanuit het publiek. Ik was als de dood dat er ook iemand achter mij zat. Maar goddank was dat niet zo. Toen het was begonnen viel er een last van m'n schouders en werd ik mee gevoerd door het verhaal. Zulke mooie kostuums, mooie muziek en het verhaal was ontzettend goed gespeeld. Ik was enorm onder de indruk! 's Avonds lag ik met een voldaan gevoel in bed en ik viel meteen in slaap.

De volgende dag stond er nog een verrassing op me te wachten: ik kreeg de CD ook nog met alle musicalliedjes. Deze heb ik echt grijs gedraaid en er zijn vele liedjes die een speciale betekenis voor mij hebben. Waaronder dit liedje dus. Eigenlijk is het gekomen nadat oma is overleden. Daarvoor vond ik het ook een prachtig lied hoor, maar nu heeft het meer betekenis.

'Hij leeft in mij' herinnerd mij aan de top dag die ik met mijn moeder, tante, nichtje en oma heb beleefd en tegelijkertijd ook de andere herinneringen die ik aan oma heb.

Pssssst: dit is niet de volledige versie, maar ik heb deze gekozen omdat je hier ook beeld bij hebt. Wil je de hele versie luisteren, klik dan hier.

2 opmerkingen:

  1. Ooohh echt een prachtige musical he? Helemaal met dit soort herinneringen; práchtig! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, da's 't mooie aan muziek; de herinneringen die je erbij kunt hebben <3.

    BeantwoordenVerwijderen