woensdag 4 mei 2011

My favorite .. lipbalms!

Overal waar ik kom heb ik wel een lippenbalsem bij de hand. Er zit standaard eentje in mijn tas en ook heb ik een in mijn etui zitten zodat als ik op school ben zo nodig ook even mijn lippen in kan smeren. Ik moet bekennen dat ik een kleine lippenbalsem tik heb (gehad). Laatst heb ik vele moeten weg gooien, met pijn in m'n hart, maar ze waren al oud en viezig dat het niet echt hygiënisch is om ze nog te gebruiken. Dit is wat ik overhield aan lippenbalsems:


Zoals je ziet zijn het verschillende soorten. Verschillende merken, maar ook bijvoorbeeld sticks, maar ook lippenbalsem uit een potje. Ik zal jullie mijn top 3 lippenbalsems laten zien.




Laat ik gelijk beginnen met nummer 1. Op deze plaats staat zoals je kunt zien Blistex MedPlus. Deze lippenbalsem is echt heel erg fijn. In de winter heb ik vooral erg last van droge lippen met velletjes. Ik smeer ze dan regelmatig in met Blistex en binnen no time zijn mijn lippen weer heerlijk zacht! Deze lippenbalsem is anders dan andere lippenbalsems omdat er een stofje in zit (ik heb geen flauw idee welke) waardoor je lippen gaan tintelen en warm worden. De geur van deze balsem heeft wel wat weg van de Dampo geur. (gebruik je bij verkoudheid). Hij is wel wat duurder dan de gemiddelde balsem, maar hij is het echt waard!
Blistex MedPlus, €4.09





Op nummer 2 staat een balsem van Labello. Ik denk dat iedereen wel ooit een Labello heeft gebruikt. Labello staat toch wel bekend om dé balsems! Ik was nooit zo fan van Labello (op sommige balsems na dan) en daar is deze er eentje van! Deze heet 'olive & citron' en is afkomstig uit de pure en nature lijn van Labello. Dit is een erg milde stick. Hij doet wat ie moet doen, je lippen herstellen en verzorgen. Ook ruikt deze balsem erg aangenaam. De naam zegt het al, hij ruikt naar olijf met citroen. Een frisse geur komt je te gemoet als je de dop eraf haalt. Hij smeert goed uit en je lippen zijn de hele dag lekker zacht.
Labello Olive&Citron, €2.99



Ten slotte de laatste: Vaseline Rosy lips. Vaseline behoort ook tot mijn favoriete merken op het gebied van lippenbalsems. Ze zijn verkrijgbaar in 5 soorten. (ik heb ze allemaal op de honing na, haha) Deze balsem zit in een blikje en is gemakkelijk mee te nemen. De balsem is roze, waardoor je als je de balsem opsmeert niet alleen zachte lippen krijgt, maar je krijgt ook een mooie, roze glans. Het lijkt dan net of je lipgloss op hebt. Het is een subtiel roze kleurtje, dus het valt niet erg op maar het geeft net wat extra. De balsem is verder wel oké. Hij houdt je lippen lekker vet. Overigens ruikt hij naar roosjes, dat is een dik pluspunt! Deze zit standaard in mijn tas die ik mee neem naar m'n werk.
Vaseline Rosy lips, €2.19

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Is het iets om vaker te doen? Een favorite .. met steeds verschillende onderwerpen? Laat in een comment weten wat je ervan vind!

2 opmerkingen:

  1. Ik heb bij lippenbalsems vaak dat ze juist heel droog worden ofzo,
    net zoals bij sommige lipsticks. Al moet ik erbij zeggen dat ik vaak Labello gebruik, dus ik zal eens wat anders moeten proberen ;).

    Leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen