dinsdag 17 mei 2011

Tussenstand: 2/7




Inmiddels is het alweer dinsdag. Ik heb al twee examens erop zitten, gewoon al twee! Voor mijn gevoel zijn die dagen omgevlogen.

Afgelopen maandag had ik mijn eerste examen: kunstgeschiedenis. Nou ben ik niet heel goed in het vak. Ik kan het meestal wel goed leren maar weet het niet goed toe te passen. En dat is nu precies wat je bij je examen wel goed moet kunnen. Van mijn docente heb ik oefen CD-roms meegekregen zodat ik oude examens kon oefenen. Kon ik wennen aan de vraagstelling en zien wat ze nu precies bedoelden. Het was even wennen, maar het ging me steeds beter af. Dat gaf de burger weer moed! Na zondag nog alles goed hebben doorgenomen besloot ik vroeg op bed te gaan. Zou ik lekker slapen en fris en fruitig wakker worden. Nou .. mooi niet dus! Jeetje, zo slecht heb ik van m'n leven nog niet geslapen. Ik kon al niet in slaap komen en als ik dan sliep kwamen er allemaal rampscenario's aan me voorbij. Kunst moest namelijk op de computer gemaakt worden, en ik droomde al dat mijn computer het niet deed, het programma bij de laatste vraag vastliep en ik te laat kwam .. m'n geluid deed het niet en tot overmaat van ramp hadden we een stroomstoring. Zo fris en fruitig werd ik dus niet wakker .. om half 7 was ik al wakker en slapen kon ik niet meer. Ik ben maar naar beneden gegaan en heb met moeite een broodje naar binnen gewerkt, zo zenuwachtig was ik!

Toen ik eenmaal op school was en iedereen zag viel het alweer mee. Natuurlijk had ik wel een beetje de kriebels, maar toen ik eenmaal achter m'n computer zat - die het keurig deed -, m'n koptelefoon aansloot -waar ook gewoon geluid uit kwam -, viel er een last van m'n schouders af. Ik rolde door het examen heen en voor ik het wist had ik alle vragen gemaakt. Een uur eerder klaar dan je tijd had, maar hé. Ik pakte snel m'n tas en ging het lokaal uit. Toen ik mijn jas wou pakken besefte ik dat ik mijn mobiel nog in het lokaal had laten liggen. Die moest je namelijk inleveren en die was ik in alle haast vergeten! Ik ben gewoon terug gegaan en heb 'm opgehaald. Die neem ik voortaan maar niet meer mee, anders vergeet ik 'm toch.

Vandaag had ik mijn tweede examen: Nederlands. Voor het eerst in de gevreesde gymzaal. Deze keer was ik helemaal niet zenuwachtig, ik zag het wel zitten! Toen we naar binnen mochten was het een hele klus om je tafeltje te vinden. Een errug logische volgorde hadden ze overigens niet, maar oké. Na m'n plekje gevonden te hebben stalde ik mijn spulletjes uit: woordenboek, flesje drinken, koek, pennen (3!) en m'n markeerstift. Het feest kon beginnen. En voor ik het wist stond ik alweer buiten.

Ik moet zeggen dat het me allemaal heel erg mee valt. Ik ben blij dat de eerste twee erop zitten en die gingen wel redelijk. (Ik heb vluchtig dat antwoorden bekeken, maar punten uitrekenen doe ik niet) Morgen heb ik nog een dagje vrij en donderdag staat Duits op me te wachten en deze eerste week sluiten we af met Engels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten