zondag 1 mei 2011

Time flies ..

De tijd vliegt voorbij, echt waar. Afgelopen week had ik m'n officiĆ«le laatste lesweek, de laatste lesweek op de middelbare school. Nu heb ik een weekje vakantie maar lekker van m'n vakantie genieten is er niet bij. Er moet namelijk geleerd worden voor - jawel  - de examens! Die komen nu al zo dichtbij .. over twee weken is het zover! Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje de kriebels van krijg en ik me af vraag hoe hoog mijn stressfactor in die weken is. (ik gok hoog!) Zit je dan, samen met nog vele examenkandidaten achter je tafeltje te zweten op je examen in een gymzaal. Brrrr, stiekem moet ik er nog niet aan denken.

Maar aan de andere kant mogen die examens van mij ook wel komen. Je bent al zo lang bezig met voorbereiden en elke les ben je weer aan herhalen. Een oefenexamen maken bij economie, oefenexamen bespreken bij nederlands .. je snapt dat zo'n schooldag dan best vermoeiend is met alle examens die je moet maken.

Gister heb ik een soort van schema gemaakt voor het leren voor m'n examens. Het is best een druk schema al zeg ik het zelf, maar het moet nu echt gebeuren. Met toetsweken komt het vaak neer op beginnen met leren 'the day before', maar als ik dat doe voor m'n examens is mijn slaginskans echt heel klein. En dat motte we niet hebbe nie!

Overigens sta ik er niet erg denderend voor. Met de cijfers die ik nu heb zou ik wel slagen, maar je weet nooit hoe het zal lopen. De komende periode zie ik als stress-vol te gemoet. Maar als ik me houd aan m'n schema (note to myself: doe dat nu even wel!) dan hoop ik dat het gaat lukken en dat ik in juli mijn diploma in ontvangt mag nemen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten