zondag 17 juli 2011

School update!

229405_201267103250941_100001029592910_584985_7134723_n_large

Waarschijnlijk willen jullie het woord 'school' in deze periode niet horen, toch geef ik jullie even een update over mijn toestand op dit moment. Ik schreef laatst namelijk dat ik het in deze vakantie erg druk zou krijgen met opdrachten en dergelijke. Ik weet nu precies wat ik moet doen en zal het jullie uitleggen voordat ik 1000x hetzelfde verhaal moet houden. (wat ik natuurlijk met alle liefde doe, maar dit is net wat makkelijker ;-))

Vorige week dinsdag ben ik dus op gesprek geweest in Groningen. Dit was allemaal leuk en aardig, ik zou die week daarna gebeld worden om te horen wat er nu precies ging gebeuren. Ze moest namelijk nog overleggen met de docent maatschappijleer wat voor mij de beste optie zou zijn. De hele week zat ik te wachten op een telefoontje, maar al wie er belde .. geen Groningen. Woensdag besloot ik zelf even een belletje te plegen, ik wou wel weten waar ik aan toe was. De man die op nam vertelde mij dat ze niet aanwezig was. (natuuuuurlijk!) Hij zou haar mailen met de boodschap of ze mij die dag kon terug bellen. Maar nee hoor, woensdagavond was er nog steeds niet gebeld. Donderdag was ook een telefoonloze dag, dus besloot ik om vrijdag maar weer eens contact op te zoeken. 'Nee sorry, mevrouw zit op dit moment in bespreking. Kunt u ook op een later tijdstip terug bellen?' Hopsa, paar uur later belde ik weer. Was ze er nog steeds niet .. Ik begon er een beetje moedeloos van te worden. Ik snap natuurlijk wel dat zo'n school het druk heeft - het is een erge uitzoekerij voor elke leerling apart - maar ik vond het wel erg vervelend. Ik vroeg dan maar haar mailadres, zodat ik misschien op deze manier contact met haar kon krijgen.

Vrijdagmiddag had ik eindelijk bericht met het plan van aanpak. Ik moet dus een toets over doen uit de vierde klas. Deze zal plaats vinden op 7 september. Verder moest ik ook nog een Praktische Opdracht maken. De combinatie van deze cijfers zullen een 7,5 moeten zijn, als dat zo is ben ik alsnog geslaagd! Het bijbehorende maatschappijleer boek hebben we meteen besteld, zodat ik zo snel mogelijk aan de slag kan. Ik wil natuurlijk een zo hoog mogelijk cijfer halen want de vlag moet alsnog uit!

De Praktische Opdracht is niet moeilijk, wel is het veel. Ik moet ongeveer 20 vragen verwerken tot een verslag. Ik zal hier veel tijd insteken omdat ik het zo goed mogelijk wil maken. Ik hoop echt dat ik alsnog slaag en dat ik het allemaal red .. duimen jullie mee? Enne als ik al slaag, feestje bij mij thuis!

Pssssst: bedankt voor jullie lieve belangstelling, steun en opvrolijk berichtjes!

1 opmerking: